ÇOCUK KULÜBÜ

HAYME ANA ANAOKULU ÇOCUK KULÜBÜ ÇALIŞMALARIMIZ


Milli Eğitim Bakanlığı Çocuk Kulüpleri yönergesine göre öncelikle çalışan anne babalarımızın çocuk bakım ve eğitim ihtiyaçlarını karşılamak için Okulumuzda 08:00-13:00 saatleri arasında Kulüp çalışmaları yapılmaktadır. Bu çalışmalar kulüp yönetim kurulu tarafından organize edilmekte, yaş gruplarına göre ayrılmış 2 grup şeklinde Eğitim Fakültesi mezunu alanında uzman çocuk kulübü öğretmenlerimiz tarafından uygulanmaktadır.

 

JİMNASTİK

   Sporun çocuk gelişimine desteği çok büyüktür. Çocukların fiziksel ve sosyal anlamda olumlu gelişebilmeleri için spor yapmaları gerekir. Çocukların gelişiminin en kapsamlı ve hızlı olduğu dönemlerden biri 3-7 yaş arasıdır. Bu dönemde alınan eğitim ve kazanılacak alışkanlıklar kişilik gelişimine katkıda bulunur. Çocuklar fiziksel aktiviteler sırasında bedenlerini tanımayı, koordineli bir şekilde kullanmayı, yeteneklerinin farkına varmayı öğrenirler. Aynı zamanda bu becerilere sahip olmakla kazandıkları özgüven ile çevreyle olan ilişkileri güçlenir. Okul öncesi dönem, jimnastik sporuna başlangıç için ideal yaşlardan biridir. Bu dönemde çocuklar kas-kemik yapılarının güçlenmesi, kuvvetlenmesi, sinir-kas koordinasyonu ve sürat konusunda faydaları olan cimnastik sporu çocuğun gelişimi açısından oldukça önemlidir.

    Jimnastik sporu, herhangi bir spor dalına yönelmeden önce yapılabilecek temel bir spor dalıdır ve altyapı görevi görür.

Kas kemik yapısının kuvvetlenmesi,

·        Sinir-kas koordinasyonunun  mükemmel seviyeye ulaşabilmesi,

·        Bedenlerini daha bilinçli bir şekilde kullanabilme

·        Esneklik kazanabilme,

·        Daha sosyal ve dışa dönük bireyler yetişmesi,

·        Hiperaktif çocuklarda daha sakin davranış durumu ortaya çıkması,

·        Duruş bozuklarının düzeltilebilmesi,

·        Denge sorunu yaşayan çocuklarda olumlu yönde ilerleme,

·        Çocukların, yaşıtlarına oranla daha girişken ve aktif olması,

·        Sporun genel olarak kattığı sorumluluk bilinci,

·        Vücutlarını daha etkin ve dengeli kullanmasını sağlar.

Kısacası; spor sayesinde denge, çabukluk, sinir-kas koordinasyonu, beden kontrolü, esneklik ve kuvvet gibi birçok yetenek ve özellik kazanılmış ve geliştirilmiş olur.

02-06-202102-06-2021

 

 

 

AKIL VE ZEKÂ OYUNU

Eğlenerek ya da oyun oynayarak öğrenme yöntemi çocukların zeka gelişiminde oldukça önemlidir. Bu doğrultuda akıl ve zeka oyunları çocukların zihinsel gelişimi ve farklı şeyler öğrenmesini sağlayan etkenler arasındadır. Zeka oyunları çocuklarda var olan kişisel yetenekleri ortaya çıkarmanın yanı sıra bu yeteneklerin daha da gelişmesine imkan tanır. Zeka oyunları çocukların sürekli olarak düşünmesine ve bir sonraki adım da nasıl bir yöntem uygulanması gerektiğine dair sorgulama yapmasını öğretir. Böylece çocuklar oyun oynayarak öğrendikleri bu yöntem sayesinde günlük hayatta da karşılarına çıkan sorunlar ya da farklı seçenekler arasında hızlı karar verme yetisi kazanmış olurlar.

02-06-202102-06-202102-06-202102-06-2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 SATRANÇ

·         Dikkatini bir konu üzerinde toplamasını ve sabırlı olmasını öğretir.

·         Başkalarına karşı saygılı ve anlayışlı olmasını sağlar.

·         Kötü alışkanlıklar ve arkadaşlar edinmesine engel olur.

·         Planlı hareket etmenin önemini ve gerekliliğini kavramasını sağlar.

·         Süratli ve doğru düşünebilmesine yardımcı olur, olayları daha doğru yorumlama yeteneğini geliştirir.

·         Kişiliği ve karakteri olumlu yönde etkiler ve geliştirir.

·         Kendine güven duygusunun gelişmesine yardımcı olur.

·         Diğer ders konularının daha iyi anlaşılıp, kavranmasına yardımcı olur. Araştırmacı olmasını ve bilginin önemini kavramasını sağlar.

·         Konulara karşı şüpheci yaklaşımı benimsetir, onları ezberci zihniyetten arındırır. Neden?" sorusunu sorarak olayları kendi içinde sorgulamayı öğrenir.

·         Mantıklı olmasını ve özeleştiri yapabilme özelliği kazanmasına yardımcı olur.

·         Motivasyon ve Konsantrasyonu Geliştiriyor

·         Yaratıcı ve üretken olmasını sağlar.

·         Başarıyı ancak sistemli ve disiplinli bir çalışmayla elde edebileceğini öğrenir.

·         Her ne koşulda olursa olsun mücadele etmeyi öğrenir.

·         Başarısızlıklar karşısında yılmamayı, kaybetmesinin nedenlerini sorgulamasını ve oyunun sonucunu olgunlukla karşılamayı, başarı için daha da çok çalışmanın gerekli olduğunu öğretir.

·         Başarılardan mutluluk duyarak daha da başarılı olmaya yönlendirir. Kazanmanın değerini anlar.

·         Yepyeni hedefler belirleyip bu yeni hedefler doğrultusunda motivasyon sağlar.

·         Kişilerin olumsuz bir yönünü, eksikliğini, veya bir davranış bozukluğunu hızlıca ortaya çıkarır.

·         Kurallara uymayı, dostça oynamayı, kaybetmeyi kabullenmeyi, kazananı kutlamayı öğretir.

·         Yakın dostluklar kurup daha çok sosyalleşmeye ve sosyal yaşamının zenginleşmesine yardımcı olur.

   Öngörü Gelişimini Sağlar ve Analizde Fotografik Hafızayı Geliştirir

Satranç oyununda oluşacak pek çok konum, önce zihinde canlanır. Zihinde beliren bu konumlardan hangisinin daha iyi olacağına karar verildikten sonra bunu tahta üzerinde gerçekleştirmeye yönelik hamleler yapılır. Çocukların gerçekleştirmek istediklerini önceden zihinlerinde yaşatmaları, onlarda yaratıcı düşüncenin filizlenmesine zemin hazırladığı gibi, düşündüklerinin gerçekleştiğini görmek de kendilerine olan güvenini arttırır.

Satrança Başlamak İçin Hangi Yaş Uygundur?

Satranç her yaştaki oyuncunun oynayabileceği bir oyun olduğu gibi her yaşta da öğrenilebilen bir oyundur. Ancak çocukların zihinsel gelişimi düşünüldüğünde, satranca erken yaşlarda başlamanın önemi açıktır. Küçük çocuklarda öğrenme yetisi en az büyükler kadardır. Bu nedenle satranç çocuklara kolayca öğretilebilir. Bilimsel çalışmalar çocuklarda yeteneğin gelişiminin 2 ile 6 yaşlar arasında daha hızlı olduğunu ortaya koymaktadır. Öğrenmenin öğrenilmesi çocuğun o yaşlarda alacağı eğitimle ilgilidir Yani bir çocuğun bir sanat veya bir spor dalına olan yatkınlığı bu dönemde alacağı eğitimle ilgilidir. Bir spora yatkınlığın gelecekteki başarı için önemi göz önünde bulundurulduğunda, satranca başlama yaşının 4 ile 6 yaş arasında olması gerektiğini söyleyebiliriz. Burada amaç, satranç figürlerinin ve satranç temasının çocuk gözündeki cazibesinden de yararlanarak, çocuğu satranç ile tanıştırmaktır.

02-06-2021

 

 

 

YABANCI DİL (İNGİLİZCE)

İnsan beyni gelişiminin büyük bölümü 6 yaşına kadar tamamlanır. Bu nedenle ikinci bir dil öğrenmek çocuğun beynindeki duygusal bölge ve zekâya giden yolları geliştirir. Dil ediniminin en yaygın, en aktif olduğu süreç erken yaşlardır eğitime ne kadar erken başlanırsa o kadar kolay ve akıcı öğrenilir.

     Dünyanın pek çok yerinde konuşulan dilin İngilizce olması ebeveynlerin çocukları için İngilizce öğrenme isteğini arttırmıştır. Küçük yaşlarda ikinci bir dil öğrenmeye başlayan çocuklar hayatlarının ilerleyen dönemlerinde üçüncü ve dördüncü dili daha kolay öğrenirler.

     Okulumuzda İngilizce eğitimi çocukların kendine özgü gelişim ve öğrenme özellikleri göz önüne alınıp dil öğretim metotları esas alınarak sürdürülmektedir. Görsel, işitsel öğrenmeye dayanan oyun ve aktivitelerle resimli kartlar, videolar, şarkılar İngilizce eğitim aracı olarak kullanılmaktadır.

02-06-202102-06-2021

 

DRAMA

Drama bir bakıma oyundur. Çocuk ve oyunun birbirine ne kadar çok yakışan iki olgu olduğu tartışılmaz bir gerçektir. Çocuk, çevresiyle iletişim kurmaya başladığı andan itibaren oyun oynar ve bu oyunlar içinde hoşça vakit geçirip eğlenirken bir taraftan da hayatı tanır. Ancak drama da amaç çocuğu oyalamak, ona hoşça vakit geçirtmek, eğlendirmek değildir. Amaç söz konusu oyun sürecinde çocuğun kendini geliştirmesi bakımından yaşantılar yoluyla yeni öğrenimler kazanmasıdır. 

Drama yönteminde bütün duyu organları etkin bir şekilde kullanıldığı için çocuğun dikkat, algılama, dinleme, konuşma, bedenini de kullanarak anlatma ve yorumlama gibi iletişim becerileri gelişir. Böylece çocuk kendini ve sorunlarını ifade edebilmeyi ve yorumlamayı öğrenir. Drama, çocuğun utangaçlık, çekingenlik vb. olumsuz duygulardan arınmasını sağlar.

– Drama oyun oynayarak yapıldığından soyut ve teorik olay ve kavramların anlaşılıp somutlaştırılmasına yardımcı olur. Böylece olaylar karmaşık bile olsa çocuk kolayca anlar ve yorumlar, çatışmalarla olumlu biçimde baş etmesini öğrenir.

– Çocuğun düş gücünü geliştirir ve zenginleştirir. Bilim ve teknolojideki buluşların, onları bulan kişilerin öncelikle düş güçlerinin bir ürünü olduğunu düşünürsek dramanın çocukların düş gücünü geliştirmesinin ne kadar önemli olduğu kolayca anlaşılacaktır. Ayrıca sanatın ve sanat eserlerinin oluşturulmasında da düş gücü olmazsa olmaz bir koşuldur. Drama, çocukların sanatçı ruh taşıyan bireyler olarak yetişmesinde de önemli rol oynar.

– Çocuklarda estetik duygusunun ve bilincinin gelişmesine katkıda bulunur. Böylece çocuk iyi, güzel, doğru gibi kavramları daha sağlıklı algılar ve yorumlar.

– Çocuğun eleştirel düşünme yeteneğinin gelişmesine katkıda bulunur. Çocuk, olaylara ve hayata eleştirel bir gözle bakmayı, yorumlamayı öğrenir. Böylece çocukta olay, olgu ve kavramları bir mantık süzgecinden geçirme yeteneği oluşur ve kendisine sunulan her şeyi olduğu gibi kabullenmeden araştırıcı olmaya yönelir.

– Drama çok önemli bir öğrenme yoludur. Drama arcılığıyla çocuk, olaylar ve durumları, bunların arasındaki bağlantıları kolayca öğrenebilir. Böylece çocuğun problem çözme yeteneği gelişir ve kendi ayakları üzerinde durabilme becerisi kazanır.

– Drama grupla yapılan bir etkinlik olduğundan çocuğun işbirliği yapma, sosyal ilişkiler, iletişim kurma gibi sosyal yönlerinin gelişmesine katkıda bulunur, çoğun sosyal gelişimini hızlandırır.

– Yapılan etkinlikler sırasında duygular da yansıtıldığından çocuğun duygusal gelişimini olumlu yönde etkiler ve gelişmesine katkıda bulunur. Çocuğun günlük sıkıntılardan kurtulup deşarj olmasını sağlar.

– Çocuk drama etkinlikleri içinde kendini ve çevresini, çevresindeki insanları daha iyi tanır. Böylece çocuğun empati kurma becerisi gelişir ve çevresindeki diğer bireyleri ve olayları anlaması kolaylaşır.

– Yapılan etkinlerde ele alınan konuların içeriği bakımından çocukta ahlaki, milli ve manevi değerlerin gelişmesi sağlanabilir.

– Dramanın öncelikli amacı çocukları eğlendirmek olmasa da, drama etkinliği sırasında çocuk eğlenir ve mutlu olur. Drama çocukları neşelendirir, umut ve iyimserlik duyguları yaratır.

02-06-202102-06-2021

 

 



Yazdır

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin



  Beğen | 1  kişi beğendi